ЖИТТЄВІ КРЕДО: "Не кажи світові про те, що ти хочеш зробити- покажи, як ти робиш“; "Любіть роботу, яку ви виконуєте, і тоді жодного дня у вас не буде робочого"

пʼятницю, 19 квітня 2024 р.

Інноваційна методична робота

Якісні зміни в освіті неможливі без цифрової трансформації освітнього процесу. Цифровізація системи освіти полягає в створенні безпечного цифрового освітнього середовища, розвиткові цифрової компетентності педагогічних, науково-педагогічних та адміністративних кадрів, які здатні ефективно використовувати цифрові технології в навчальному процесі. Про потребу «підвищення цифрової трансформації …» зазначається в наказі МОН від 10.12.2021р. № 1340 «Про затвердження Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників з розвитку цифрової компетентності».
До основних напрямів цифровізації освітнього процесу належать використання мобільних та інтернет технологій, дистанційної освіти, масових відкритих онлайн-курсів тощо.

У 2022 р., коли мене призначили на посаду методиста, я вирішила створити сайт чи блог, на якому би могла висвітлювати всю методичну роботу закладу.
Блог – це сучасна платформа для популяризації професійної діяльності, «персональний бренд».
Блог розробила для надання практичної, методичної допомоги однодумцям-колегам, обміну досвідом і корисною інформацією з методичної роботи.
Розробка блогу також зумовлена необхідністю оприлюднювати певну інформацію, умовами переходу від паперового документообігу до електронного. Даний продукт - це безперервний функціонал системи методичної роботи в закладі фахової передвищої освіти для швидкого інформування педагогів, узагальнення, систематизації та обміну педагогічного досвіду, самоорганізації професійної діяльності педагогів.
Блог «Методичні орієнтири» містить нормативні документи та зразки матеріалів організаційного, інформаційного характеру, що супроводжують щоденну роботу методиста, розвивають професійну компетентність його в системі фахової передвищої освіти.
Під час дистанційного та змішаного навчання цей вебпродукт як «права рука» методиста. На сторінках блогу розмістила всю методичну документацію, яка відображає процеси функціонування внутрішньої системи методичної роботи ЗФПО, зміст інструктивно-методичного забезпечення.
Матеріали із активним покликанням на Google диск є у відкритому доступі, що забезпечує їх завантаження та використання в роботі.
Для зручності користувачів на блозі є система пошуку, кнопки соцмереж, QR-код. Блог може функціонувати в усіх браузерах (крім російських), його оптимізовано для перегляду зі смартфонів чи комп’ютерів, планшетів.
Під час розробки блогу дотримувалася такого алгоритму:
- визначила мету та функції, які він повинен виконувати (дидактичну, загальнокультурну, інформаційно-комунікаційну, науково-методичну, соціальну);
- спроектувала його структуру;
- обрала платформу та створила блог;
- розмістила на блозі навчально-методичні матеріали.
Блог «Методичні орієнтири» складається з 34 вкладки-сторінки.
Блог відносно молодий, оскільки працюю на посаді методиста лише другий рік, також і воєнний стан уніс свої корективи. Але роботу з оновлення інформації стараюся вести систематично, бо розумію: будь-який інтернет-проєкт існує доти, поки на ньому зʼявляються нові актуальні матеріали.
У вкладці «Головна сторінка» висвітлюю повсякденну працю нашого закладу: дописи про навчально-методичну роботу закладу фахової передвищої освіти (участі педагогічного колективу у конференціях, нарадах тощо).
На сторінці «Нормативно-правова база» подала покликання на нормативно-правову документацію з офіційних освітніх сайтів.
Кожна з наступних сторінок містить орієнтовні методичні матеріали.
Бокові панель блогу наповнені активними покликаннями на сайт Міністерства освіти і науки України, Інституту модернізації змісту освіти, Інституту професійної освіти НАПН України, ДОН Львівської обласної державної адміністрації, ДУ «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти»,   Університету менеджменту освіти,  Львівського навчально-наукового центру професійної освіти.
Ведучи блог, зрозуміла, що просто створити новий ресурс є недостатньо. Необхідна постійна робота з просування блогу в пошукових системах, а також серед освітян.
На сьогодні уважаю блог початківцем, багато чого мушу вдосконалити, планую додати нові сторінки, а наразі працюватиму над репозитарієм методичних розробок викладачів та описом роботи циклових комісій.
Для мене блог став електронним портфоліо методиста, візитною карткою діяльності. Також цьогоріч подала блог для участі у Всеукраїнському конкурсі «Педагогічний ОСКАР-2024» в номінації «Менеджмент інноваційної діяльності закладу фахової передвищої освіти у професійній підготовці конкурентоспроможних фахівців», який посів І місце, та у Всеукраїнському конкурсі на кращий електронний освітній матеріал чи ресурс «Планета ІТ» в номінації «Навчальні сайти, блоги, платформи тощо» (чекатиму результатів!!!).

Переконана, що блог можна використовувати як:
- місце для організації педагогічних дискусій;
- удосконалення інформативності педагогічного колективу;
- поширення власних педагогічних ідей, обмін педагогічним досвідом;
- дошку оголошень;
- місце для опису подій кожного дня, кожного заняття, кожного освітнього заходу, що відбулося в ЗФПО;
- як ресурс для самоосвіти;
- засіб формування цілісного позитивного іміджу закладу
- портфоліо методиста.
У майбутньому буду продовжувати вести блог, розвиватиму і підвищуватиму професійну компетентність з метою самовдосконалення та самореалізації. Рекомендую блог «Методичні орієнтири» для використання в роботі завідувачів методичних кабінетів, методистів ЗФПО.
На сучасному етапі модернізації системи освіти в Україні особливої актуальності набувають питання підвищення й розвитку професійної компетентності викладачів в умовах єдиного інформаційного простору. Цим середовищем може бути блог методиста як ключової ланки, що об’єднує педагогічну спільноту ЗФПО.
Тримаймо освітній фронт!!!! Усе буде українська фахова передвища освіта!!!

Немає коментарів:

Дописати коментар