ЖИТТЄВІ КРЕДО: "Не кажи світові про те, що ти хочеш зробити- покажи, як ти робиш“; "Любіть роботу, яку ви виконуєте, і тоді жодного дня у вас не буде робочого"

Авторитет викладача

Сукупність професіоналізму діяльності та професіоналізму особистості створюють авторитет викладача. Авторитет (лат. auctorias – влада, вплив) – визнання права викладача приймати відповідальне рішення, яке заслуговує певної довіри.

Є така залежність: що більш піднесені ідеали людини, то масштабніша особистість та яскравіший зміст її життя, вимогливіша вона до себе і вищий авторитет. Авторитетний викладач викликає в багатьох студентів бажання брати з нього приклад. Вони запозичують його думки, ставлення до праці, навіть деякі манери поведінки (неусвідомлене наслідування). Авторитетний викладач (і куратор) є також важливим чинником формування студентського колективу і виховання кожного студента. Коли викладач по-справжньому авторитетний, будь-яка його сувора оцінка не принижує студента, а викликає в нього бажання усунути власні хиби, виправити помилки. Якщо висока оцінка чесно відпрацьована в авторитетного викладача, вона підвищує самоцінність студента, а отримані ним знання стають вагомішими. В авторитетного викладача і вчитися цікавіше.

Узагальнений портрет авторитетного викладача (за відгуком студентів):
• високий загальний інтелектуальний рівень, широка ерудиція і глибокі знання своєї науки.
• підвищена інтелектуально -творча, громадянська, політична та інша активність.
• моральна культура, інтелігентність, здібність до емоційного співробітництва.
• здатність брати на себе відповідальність, коли виникають якісь педагогічні проблеми.
• професійна чесність і людська совість.


Студенти ставлять такі вимоги до своїх викладачів:

• доброта, чуйність і педагогічний такт;
• професійні якості в діяльності й поведінці;
• справедливість у педагогічних вимогах і об’єктивність в оцінюванні.

Студенти знаходять моральне виправдання високої вимогливості до них викладача за умови, якщо він вимогливий до самого себе. Через недотримання цієї умови у студентів буває надмірно критичне ставлення до окремих викладачів, нерозуміння їхніх слабостей і хиб, неприйняття їхніх вимог. Хибний авторитет викладача – це авторитет пригнічення, придушення; авторитет відстані; авторитет педантизму; авторитет резонерства; авторитет лібералізму; авторитет байдужості.

Немає коментарів:

Дописати коментар